tirsdag den 6. april 2010

Den ULTIMATIVE etnografiske oplevelse

Der er virkelig sket meget på bare to dage. I går havde jeg krise over metodeøvelsen. Jeg kunne ikke finde ud af hvad jeg skulle lave, og western-camp på Lolland virkede bare ikke særlig eksotisk, og især ikke når jeg hørte om andres bikinikøb osv. Jeg ville højst kunne iføre mig en cowboyhat og danse linedance i 2 uger, hvilket pludselig ikke virkede særlig attraktivt.
Derefter blev en hurtig beslutning taget, i samråd med min farmor som gerne ville støtte et seriøst studie:-), og jeg har nu købt billetter til Filippinerne. Jeg skyndte mig at skrive til Lars, vores underviser, som gav mig lov til at tage med på trods af det sene tidspunkt. Jeg har nu lige i dette sekund, lavet en "lille" transaktion på Visakortet og har til gengæld fået en elektronisk billet til Manilla. Mit hjerte banker lidt, jeg skal rejse alene derover, og har også nogle dage alene inden undervisningsstart. Efter endt metodeøvelse, har jeg givet mig selv to ugers ferie derovre. Jeg har ikke aftaler med nogen, men der er sikkert også andre der bliver der lidt, og ellers tror jeg det er en god udfordring at rejse alene.

Ih er lidt høj over det hele lige nu. I går snakkede jeg med en fastligger fra Lolland om forskellige typer campister, og nu sidder jeg med en billet til Manilla.

Nu skal tiden inden afgang bruges på at finde et hostel i Manilla, hvor jeg har en dag inden turen går videre. Derudover skal jeg have booket dykning, og læst en masse om landet.

Jeg skal også have bestilt visum og vaccineres. Jeg har heldigvis de fleste vacciner fra sidste års tur til Tanzania. Jeg har overhovedet ikke overblik over turen og hvad der skal ske, men det må komme undervejs. Lige nu er jeg bare glad over at jeg også skal på bikinikøb og meget snart suser til de varme himmelstrøg.

Dette må bestemt også gå ind under en etnografisk oplevelse. Jeg er lidt nervøs for at skulle rejse alene, men samtidig så er jeg også glad og lidt stolt over det.

Nå nu er det sengetid! Jeg vil drømme om varme strande, risterasser og Bourdieu i én god blanding.

/Trine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar