fredag den 2. april 2010

Tibetansk kunst og AGF

Det er blevet påskeferie og den nydes i Holstebro hos mine forældre. Ugens etnografiske oplevelse er en tur på kunstmuseum og se på tibetansk kunst. Måske ikke det mest angstfremkaldende, men jeg er sikker på at det nok skal blive spændende alligevel. Jeg husker tilbage på påskeferier i min barndom, hvor jeg hvert år er blevet sendt på museet for at deltage i aktiviteter for børn. Det skal helt sikkert nok blive et glædeligt gensyn.


Næste uges etnografiske oplevelse er også allerede planlagt. Jeg skal ind og se AGF spille kamp mod Aab. Selvom jeg selv har været bidt af en gal fodbold, så indrømmer jeg blankt at jeg faktisk ikke aner hvor AGF ligger i Superligaen (det ved jeg trods alt at det hedder). Jeg må hellere sørge for at stille mig i den "rigtige" ende. Overvejer lidt om jeg skal have lånt en AGF-trøje, bare for at "go native".


I sidste weekend havde vi fået udfordringen med at holde læsefri weekend. Jeg tog udfordringen op og da jeg i forvejen skulle en dejlig masse ting, tænkte jeg at det ikke skulle blive svært. Lørdag gik med besøg af min farmor, og en tur i byen til frokost. Jeg skulle selvfølgelig prale af min præstation, da jeg hverken havde læst smsér eller rørt en bog. Min lidt for kvikke bror, skulle selvfølgelig ødelægge min præstation, ved at påpege at jeg lige have læst menukortet. Jeg kom derfor kun til lørdag middag før det var gået galt. Jeg fortsatte dog, men søndag aften blev status, at det var en sværere præstation end først antaget. Der er skrift overalt omkring en, og som refleks læser man det. Jeg tror dog det var en god øvelse og jeg blev i hverfald bevidst om hvor meget jeg egentlig læser, uden overhovedet at tænke på det.

Nå, den tibetanske kunst kalder!

God påske
/Trine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar