lørdag den 17. april 2010

Evolutionære samtaler og veloverstået eksamen

Sikke en uge, der er sket en hel masse. Søndag fandt jeg desværre ud af, at jeg havde fået stjålet mit spejlreflekskamera og min taske i indbruddet. Derfor er politiet nu inde i sagen igen og jeg venter hver dag på at høre fra dem. Jeg har heldigvis fået det bedre i lejlighed og har fået en kæde på døren. Nu håber jeg bare, at de finder mit kamera. På grund af, at det har været en fejl i min lås og døren derfor ikke er brudt op, dækker forsikringen nok ikke.

I onsdags var jeg totalt overskudsagtig, selvom jeg skulle til eksamen torsdag, og tog til Intuitiv Studieteknik. Vi havde besøg af en der hedder Johan som skulle introducere os for Evolutionære samtaler. Der plejer ikke altid at være et bestemt emne, men Johan lagde ud med at sige, at målet var at gå derfra med et øget lyst og vilje til at følge sit hjerte. Dette blev derfor dagens samtaleemne. Hvad vil det sige, at følge sit hjerte, og er hjerte og lyst altid det samme? Diskussionen blev lidt indforstået og jeg stod desværre af engang imellem. Dog blev det klarere igen, når Johan samlede op på alle trådene. Alt i alt var det en interessant og givende samtale, som i hvert fald har sat tankerne i gang. Meget af det handler vist også om, at være bevidst om hvad man hjertet siger og hvad man gør af pligt. Johan snakkede også om det der sker, når man sidder i grupper og snakker. Hvordan man på forhånd tit har bestemt hvad man vil sige, og bare venter på et øjeblik hvor det kan kastes ind i ringen. Nogle gange bliver man endda så ivrig at man taler oven i hinanden. I dag har jeg været til påskefrokost, og det var ret sjovt at lægge mærke til, hvor godt dette egentlig passer.
Hvis I vil læse mere om Johans Evolutionære samtaler, så gå ind på denne side: www.e-samtaler.dk

Torsdag var jeg til mundtlig eksamen, på baggrund af opgaven vi havde skrevet i læsegruppen, da vi var i sommerhus i Fjerritslev. Det gik super godt og jeg fik et 12-tal og de andre fik 12 og 10. Vi var alle super glade og tilfredse, og dette skulle selvfølgelig fejres med shopping af sejrssko (sko man køber når det går rigtig godt). Vi har allerede i læsegruppen aftalt, at vi skal i sommerhus og skrive opgave sammen næste gang det er muligt igen. Tænk at det kan være så dejligt og sjovt, at skrive opgave, og den så oven i købet bliver god. Sara havde fået at vide, at opgaven skulle tales ned fra 12. Den gode skriveproces må have skinnet igennem og givet en god sammenhæng i opgaven.
Ellers gik dagen bare med frokost i solen og politisk debat med Villy Søvndal i Hou.

Nu vil jeg snart sove. I morgen vil jeg tidligt op og læse til næste eksamen som starter tirsdag.

/Trine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar