søndag den 11. april 2010

En indholdsrig weekend

Puha sikke en weekend. I går da jeg stod op, stod min hoveddør åben og min lejlighed var rodet igennem. Skuffer tømt, køleskabet åbnet og øl smidt ud over gulvet og ting væltet rundt i stuen. Jeg havde haft indbrud og sovet fra det hele. Det var en rigtig chokerende og skræmmende oplevelse og alle følelser væltede ind. Umiddelbart mangler der ikke andet end en tom taske og nogle øl, men jeg har ikke kunne overskue at kigge det igennem endnu. Dette gjorde også at jeg ikke kom til min etnografiske oplevelse, fodboldkampen mellem Aab og AGF. Jeg kunne intet overskue og skulle bare have ro til at falde ned. Jeg snakkede med politiet, som selvfølgelig intet kunne gøre. Værst af alt var dog, at de beskyldte mig selv for at have været fuld og gjort det. Ikke sjovt at skulle diskutere med politiet ovenpå sådan en oplevelse.
Da jeg ikke havde lyst til at være i lejligheden, tog jeg ud på min gamle højskole til fest og ville sove der. Det hele ender så med at manden jeg var til fest ved falder og slår hovedet ned i jorden og besvimer. Vi måtte derfor ringe til både hans far og skadestuen, som selvfølgelig heller ikke kunne gøre noget. Jeg har regeringen mistænkt for, at have slået politi og vagtlæge sammen, for det var igen en meget ukompetent dame vi fik i røret, ligesom hos politiet. Det hele ender med at jeg må holde øje med ham hele natten, og sov først kl. 6 i morges. Nu er jeg kommet til Højbjerg igen og er godt træt og glæder mig til hverdagen starter igen, og forhåbentlig med lidt færre oplevelser end i denne weekend.

Jeg er spændt på hvordan jeg får det i aften når jeg skal sove her i lejligheden igen. Jeg har fået en kæde på døren, så håber den kan gøre mig mere tryg

Håber I har haft en bedre weekend?

/Trine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar