søndag den 28. februar 2010

Halleluja!!

I dag skal jeg til gospelgudstjeneste i Betlehemskirken kl. 14. På trods af, at jeg ikke selv er kirkegænger, er jeg alligevel ved at få opbygget en god kirkelig kapital. Jeg har af 100 forskellige grunde kommet i mange forskellige kirker her i Århus, mest i forbindelse med mit arbejde. Jeg har været til tretimers lang gudstjeneste i Eurolife-kirken, som sender mine tanker hen på et smart diskotek. Teknomusik, lyskugler, stjernehimmel, storskærme, dansede mennesker og som en sidste lille feature: slikposer. Jeg har derudover været til Harvest International-gudstjeneste i Apostolsk kirke, og deltager i diskussionsgrupper og overværet healingsseancer.
Denne gang skal jeg til gospelgudstjeneste, og i dag tror jeg at der bliver mere sang end teknorytmer. Jeg glæder mig til at høre godt musik, men gad vide hvad der skal ske ud over det? Jeg plejer altid at have en god grund til at komme i kirker (fx arbejde), men i dag kommer jeg af fri vilje. Jeg er egentlig ikke nervøs for noget, da jeg ikke går ud fra at der er krav til at deltage så aktivt som i latterklubben. Jeg glæder mig snarere og er spændt på at se hvad der foregår og hvem der kommer til sådan en gudstjeneste. Desuden synes jeg, at Betlehemskirken skal have et plus for ikke at lægge gudstjenesten på et eller andet ukristeligt tidspunkt (kl. 10. Her kan man kombinere en bytur og dagen-derpå-gospel. Dét er smart!!

Vender tilbage med en update på dagens gudstjeneste!

/Trine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar